مدل لباس و بارداری

مدل لباس و بارداری

مدل لباس و بارداری

مدل لباس و بارداری

مدل لباس و بارداری

آخرین مطالب

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مضرات خرما

مضرات خرما برای سلامتی که نمیدانستید

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود اما باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

مضرات خرما در ایجاد مشکلات شکمی

خود خرما ممکن است باعث مشکلات شکمی نشود – مگر آنکه به آن سولفیت اضافه شده باشد – که امروزه بسیار رایج است. سولفیت‌ها ترکیب‌های شیمیایی هستند که به میوه‌های خشک شده می‌افزایند تا از آن‌ها نگهداری کند و حتی باکتری‌های مضر آن‌ها را از بین ببرد. افراد حساس به سولفیت ممکن است از واکنش‌های خاصی مانند معده درد، گاز معده، نفخ، و اسهال رنج ببرند.

خرما منبع بی‌نظیر فیبر است، که در کمال تعجب، می‌تواند در این مورد اثر معکوس داشته باشد. اگر قبلا فیبر کافی مصرف کرده باشید، مصرف خرمای بیش از حد به معنی مصرف فیبر بیش از اندازه نیز هست – و این هجوم ناگهانی می‌تواند به مشکلات شکمی مثل یبوست و نفخ منجر شود.

هرچند تحقیقات در این زمینه کم بوده است، اما طبق گزارش‌ها خرما در موارد خاصی اسهال را بدتر می‌کند.

مضرات خرما در بروز جوش‌های پوستی

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

دوران قاعدگی و درمان

داروهای گیاهی برای تاخیر قاعدگی



گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : چرخه قاعدگی یا سیکل قاعدگی در واقع تغییرات فیزیولوژیکی است که در زنان بارور جهت تولیدمثل جنسی رخ می‌دهد و هر ماه یک تخمک بالغ شده و آماده تشکیل جنین می‌شود. در این مدت به تدریج بافت رحم نیز آماده نگهداری جنین می‌شود. اگر لقاح صورت نگیرد، تخمک دفع شده و بافت پوششی رحم ریزش می‌کند.

قاعدگی با بلوغ آغاز و با یائسگی پایان می یابد و مدت خونریزی آن برای چند روز، معمولا ۳-۵ روز طول می‌کشد، اما بین ۲-۸ روز نیز می‌تواند متغیر باشد. یک سیکل قاعدگی طبیعی بین ۲۱ تا ۳۵ روز متغیر است. اما ممکن است گاهی به دلیل تغییرات فیزیکی یا عدم تعادل هورمون ها یک تا دو هفته به تاخیر افتد.

اگر چه برای درمان این تاخیر داروهای زیادی وجود دارد اما همچنان برخی افراد راههای طبیعی و گیاهی را ترجیح می دهند که چند نمونه از این مواد را در اینجا برایتان آورده ایم.

۱٫ جعفری
جعفری گیاهی قابل دسترس است که بیشترین تاثیر را برای درمان عقب افتادگی قاعدگی دارد. این گیاه معمولا به صورت چای گیاهی وجود دارد که می توان آن را ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کرد. هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید.

,قاعدگی دردناک,عقب افتادن قاعدگی

جعفری گیاهی قابل دسترس است که بیشترین تاثیر را برای درمان عقب افتادگی قاعدگی دارد

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

قرمه

قرمزه نخودچی؛ غذای سنتی اصفهان


قرمزه نخودچی؛ غذای سنتی اصفهان

وب سایت سرآشپز پاپیون: قرمزه نخودچی از نمونه غذاهای سنتی و قدیمی در اصفهان می‌باشد که در حال حاضر کمتر پخت می‌شود.

مواد لازم:

  • پیاز متوسط رنده شده برای داخل کوفته ۱ عدد
  • پیاز متوسط خرد شده ۱ عدد
  • آب ۵ پیمانه
  • رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • نعنا خشک ۲ قاشق مربا خوری
  • زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • گوشت گوسفند چرخ شده و بدون چربی ۱۳۰ گرم

قرمزه نخودچی؛ غذای سنتی اصفهان

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

درد شدید گوش

راه های درمان التهاب گوش با روش های پزشکی و خانگی


گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : اگرچه عفونت گوش در کودکان بیشتر شایع می‌باشد تا بزرگسالان، با این حال بزرگسالان نیز در معرض این عفونت قرار دارند. معمولا عفونت گوش کودکان به سرعت بهبود پیدا می‌کند، اما عفونت گوش در بزرگسالان اغلب نشانه‌ای از دیگر مشکلات جسمی می‌باشد.

انواع عفونت گوش

سه نوع عفونت یا التهاب گوش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مرتبط با یکی از بخش‌های گوش می‌باشند: گوش داخلی، میانی و خارجی

عفونت گوش داخلی

عفونت گوش داخلی در واقع نوعی التهاب گوش می‌باشد. آماس گوش درونی (Labyrinthitis) نوعی عفونت گوش داخلی بوده که بر روی شنوایی و تعادل فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که التهاب گوش داخلی نشانه‌ای از مننژیت باشد. علائم این نوع التهاب عبارتند از:

سرگیجه

حالت تهوع

استفراغ

عفونت گوش میانی

گوش میانی درست در پشت پرده گوش قرار گرفته که مسئول انتقال صدا از گوش خارجی به گوش داخلی می‌باشد. به عفونت گوش میانی، اوتیت مدیا (otitis media) نیز گفته می‌شود که شایع‌ترین نوع التهاب گوش می‌باشد. این عفونت ناشی از تجمع مایع در پشت پرده گوش بوده که منجر به تورم پرده گوش می‌شود. از علائم آن می‌توان به درد گوش، گرفتگی گوش، تب، مشکلات شنوایی و ترشح مایعاتی از گوش اشاره کرد.

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی اغلب با نوعی خارش و اگزمای پوستی شروع می‌شود. در این حالت گوش دردناک، حساس، قرمز و متورم می‌شود.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

بوی بد دهان

بوی بد دهان ممکن است نشانه این بیماری ها باشد


گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز :بوی بد دهان گاهی نشان دهنده وجود یک بیماری در بدن است که در این مطلب به مهم ترین علل احتمالی آن اشاره می کنیم.

بوی بد دهان مشکل آزاردهنده ای است که گاهی رهایی از آن سخت می شود. با کشف علت بوی بد دهان و رفع علت زمینه ای می توان این مشکل را برطرف کرد.گاهی بوی بد دهان نشانه وجود بیماری و مشکل در بدن است. در ادامه به مهم ترین علت های بوی بد دهان اشاره می کنیم.

بوی بد دهان و خر و پف کردن

اگر در هنگام خواب با دهان باز بخوابید یا خر و پف کنید، دهان شما خشک می شود و خشکی دهان مکان مناسب تری در دهان برای رشد باکتری ها فراهم می کند و این باکتری ها یکی از عوامل بوی بد دهان در هنگام صبح خواهند بود. اگر به پشت بخوابید احتمال خر و پف کردن شما بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است به پهلو بخوابید. غذای بین دندان ها نیز به رشد باکتری های دهان کمک می کنند. مسواک موثر و استفاده از نخ دندان قبل از خواب به تمیز شدن بین دندان ها و کاهش مشکلات دهانی کمک می کند.

بوی بد دهان و بیماری لثه

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

جراحی دندان عقل

چند توصیه برای تسریع بهبودی پس از جراحی دندان عقل

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : عمل جراحی برای کشیدن دندان عقل یکی از رایج‌ترین جراحی‌های دندان است که برای بهبودی تا دو هفته فرصت نیاز داشته و مراقبت درست از جراحت‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا با سرعت بیشتری بهبود یابد.

دندان‌های عقل، دندان‌های بزرگی هستند که در بیشتر افراد بین سنین ۱۷ تا ۲۵ سالگی در انتهای دهان رشد می‌کنند اما ممکن است برخی افراد دندان عقل نداشته باشند.

در برخی موارد لثه‌ جای کافی برای رشد دندان‌های عقل ندارد که باعث می‌شود این دندان‌ها به صورت نصفه یا با زاویه‌ای نامناسب رشد کنند و باعث بروز مشکلاتی مانند درد یا عفونت شوند.

اثرات ناشی از جراحی دندان عقل به طور تدریجی بهبود می‌یابد و کبودی، تورم و درد پس از جراحی برای التیام به زمان نیاز دارد. در برخی از موارد پس از جراحی فرد به بخیه نیاز دارد که معمولا پس از یک هفته بخیه‌ها برداشته می‌شوند. فرایند بهبود این جراحی بدین ترتیب است که:

– ۲۴ ساعت اول: لخته‌های خون شکل می‌گیرند.

– دو تا سه روز: تورم دهان و گونه‌ها بهبود می‌یابد.

– هفت روز: دندان پزشک بخیه‌ها را بر می‌دارد.

– هفت تا ۱۰ روز: سفتی و خشکی فک از بین می‌رود.

– دو هفته: هر گونه کبودی روی صورت ناپدید می‌شود.

اگرچه زمان بهبودی برای افراد متفاوت است اما در صورت آلودگی زخم‌ها یا دستکاری لخته‌های خونی، روند بهبودی طولانی‌تر خواهد شد. لخته‌های خون بخش مهمی از روند بهبود هستند چرا که از خون ریزی بیش از حد جلوگیری و از عفونت زخم محافظت کرده و اجازه می‌دهند که بافت جدید رشد کند و همچنین از استخوان‌های در معرض هوا محافظت می‌کنند و به همین دلیل نباید در ۲۴ ساعت اول از بین بروند.

 مراقبت های بعد از کشیدن و جراحی دندان, جراحی دندان
  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

حفظ سلامتی بدن

توصیه هایی برای حفظ سلامتی در ماه رمضان


گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : با رعایت توصیه‌های طب ایرانی در ارتباط با ماه مبارک رمضان، سختی‌های ظاهری روزه‌داری کاهش یافته و روزه به واقع، سبب ارتقای تندرستی می‌شود و چه بسا در افرادی که پس از اصلاح مزاج معده روزه می‌گیرند، برخی مشکلات گوارشی نیز بهبود می‌یابد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان در سال‌های اخیر با فصول گرم و روزهای طولانی سال که بدن مدت زمان زیادی گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کند، تاکید کرد: یکی از توصیه‌های بسیار مهم این است که روزه‌داران تحت هیچ شرایطی، با آب یخ و نوشیدنی‌های سرد افطار نکرده و روزه خود را باز نکنند، چراکه به دلیل بالارفتن حرارت معده در اثر گرسنگی طولانی‌مدت، کارکرد معده برای هضم غذا، دچار اختلال می‌شود.

توصیه به مصرف یک استکان آب ولرم و خرما یا شیر گرم و خرما برای باز کردن روزه شده است، نوشیدنی ولرم باعث می‌شود حرارت بالای معده فروکش کرده و مصرف خرما نیز به دلیل جذب سریع قند آن، از ایجاد اشتهای کاذب که منجر به پرخوری و روی هم‌خوری در زمان افطار می‌شود، جلوگیری کرده و این امر، به صحت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بازکردن روزه با سکنجبین ولرم را برای افرادی که در هنگام افطار بسیار تشنه هستند، توصیه می شود و با اشاره به فاصله کوتاه بین افطار تا سحر و تاکید بر توجه به توصیه کلی در نظر گرفتن حداقل دو ساعت فاصله زمانی میان زمان مصرف غذا تا هنگام خواب، باید از مصرف چند نوع غذا با هم در وعده افطار پرهیز کرد و در فاصله بعد از افطار تا هنگام خواب که حداکثر یک تا دو ساعت است، مصرف نوشیدنی‌های خنک مانند یک لیوان از مخلوط عرق کاسنی و شاه‌تره، به میزان مساوی از هر کدام، برای کاهش تشنگی‌های طول روز، توصیه می‌شود.

در طب ایرانی برای رفع تشنگی زیاد و پرهیز از پرخوری در ماه مبارک رمضان، مصرف یک لیوان فالوده خیار با سکنجبین که از خیار رنده شده و حل شده در سکنجبین به دست می‌آید و یا هندوانه با سکنجبین توصیه شده که به اصلاح کبد نیز کمک می‌کند.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

شنا

چند دقیقه در هفته شنا کنیم؟



شنا کردن ورزشی است که برای همه سنین مفید است. درحقیقت هر فرد ۱۹ تا ۶۴ ساله‌ای می‌بایست در هفته ۱۵۰ دقیقه شنا کند.

شنا برای همه – چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوان- مفید است. شنا درحقیقت باعث تحرک همه بدن انسان می‌شود. بدون اینکه به بدن فشار وارد کند باعث افزایش کارکرد قلب می‌شود. قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و ماهیچه‌ها را تنظیم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که شنا می‌کنند ۵۰ درصد کمتر از دیگر افراد غیرفعال با احتمال مرگ زودرس و ناگهانی مواجه هستند.

شنا کردن جدای از اینکه باعث شادابی می‌شود برای بالابردن اعتماد به نفس انسان نیز مفید است. این ورزش همچنین برای کسانی که دچار عارضه‌های مختلف هستند و یا معلولیت‌های مختلف دارند نیز فواید بسیار دارد.

شنا کردن با افزایش حجم شش‌ها، باعث بالا بردن کارکرد تنفسی و همچنین از بین رفتن آلرژی می‌شود.

شنا کردن همچنین در دوران بارداری به شدت برای بانوان مفید است چون باعث تنظیم وزن بدن آنان می‌شود.

شنا کردن همچنین باعث سوزاندن شدید کالری می‌شود. این ورزش حتی باعث تنظیم خواب در انسان شده و استرس را نیز در انسان کاهش می‌دهد.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

حکایت آموزنده

حکایت کوتاه «شکر خدا»


پارسایی را دیدم بر کنار دریا که زخم پلنگ داشت و به هیچ دارو به نمی‌شد.

مدتها در آن رنجور بود و شکر خدای عز وجل علی الدوام گفتی.

پرسیدندش که شکر چه می گویی؟ گفت: شکر آنکه به مصیبتی گرفتارم نه به معصیتی.

گر مرا زار به کشتن دهد آن یار عزیز
تا نگویى که در آن دم، غم جانم باشد

گویم از بنده مسکین چه گنه صادر شد
کو دل آزرده شد از من غم آنم باشد
  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

طراحی ال جی نمایشگر آیفون ۶٫۱ اینچی

ال جی نمایشگر آیفون ۶٫۱ اینچی اپل را تأمین می‌کند

ال جی نمایشگر آیفون 6.1 اینچی اپل را تأمین می‌کند

بر اساس یک شایعه جدید، اپل در نظر دارد یکی از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ را به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD ساخت ال‌جی دیسپلی مجهز کند.

اپل در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ از سه گوشی آیفون جدید رونمایی کند و مدل ۶.۱ اینچی، نمایشگر LCD خواهد داشت؛ سال گذشته دو گوشی آیفون با نمایشگر LCD ارائه شد و تنها یک مدل از صفحه‌نمایش اولد بهره می‌گرفت. بااین‌حال یک خبرگزاری در کُره جنوبی مدعی شده است که کوپرتینویی‌ها برای تأمین نمایشگر LCD آیفون جدید خود، با ال‌جی دیسپلی دیسپلی وارد همکاری خواهند شد.این‌طور که به‌ نظر می‌رسد، اپل در نظر دارد به‌نوعی از نمایشگر +MLCD در آیفون جدیدش بهره بگیرد؛ این صفحه‎نمایش در جی ۷ تین‌کیو (LG G7 ThinQ) ال‌جی مورد استفاده قرار گرفته است. خبرگزاری Business Korea در همین رابطه اعلام می‌کند که پنل نمایشگر +MLCD مصرف انرژی کم‌تری در مقایسه با پنل‌ IPS LCD مرسوم دارد؛ اما روشنایی آن همچنان بالا است و از طیف رنگ P3 به‌صورت ۱۰۰ درصد پشتیبانی می‌کند. این اطلاعات از منابع مطلع در صنعت موبایل به‌ دست آمده است و بعید به‌ نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی از پنل IPS LCD معمولی در گوشی جدیدش استفاده کند.

خبرگزاری Business Korea در رابطه با کسب اطلاعات موثق از منابع مطلع در زنجیره تأمین قطعه برای گوشی‌های هوشمند، سابقه بسیار خوبی دارد؛ هرچند در رابطه با پیش‌بینی قابلیت‌ آیفون‌های جدید چندان موفق محسوب نمی‎شود.

ال‌جی دیسپلی یکی از تأمین‌کنندگان کلیدی نمایشگر برای اپل محسوب می‌شود؛ به همین جهت، دور از انتظار نیست که آیفون ۶.۱ اینچی از نمایشگر جدید ال‌جی استفاده کند. برخی از تحلیل‌گران مدعی شده‌اند که مدل مذکور به‌عنوان یک نسخه ارزان‌قیمت برای آیفون‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اولد معرفی خواهد شد و شاید با قیمت ۵۵۰ دلار به فروش برسد.

کوپرتینویی‌ها به دنبال نمایشگر LCD جدیدی هستند تا بتوانند حاشیه‌های صفحه‌نمایش آیفون ۶.۱ اینچی را کاهش دهند؛ به همین جهت، استفاده از پنل جدید ساخت ال‌جی دیسپلی منطقی به‌ نظر می‌رسد. البته همان‌طور که گفته شد، پنل مذکور به افزایش شارژدهی باتری کمک خواهد کرد و دستیابی به روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت را ممکن می‌سازد.

گفته می‌شود آیفون ۶.۱ اینچی طراحی بدون حاشیه خواهد داشت؛ اما برخی مدعی شده‌اند این مدل فاقد برخی از قابلیت‌های آیفون ۱۰ (iPhone X) است؛ به‌عنوان مثال از لمس سه‌بعدی استفاده نمی‌کند و شاید حتی به یک دوربین در پنل پشتی مجهز شود. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود جانشین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از سیستم تشخیص چهره فیس‌ آی‌دی استفاده کند؛ قابلیتی که در آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل به‌ کار گرفته شده است. در صورتی‌که آیفون LCD امسال اپل فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم باشد، احتمالاً از ژست‌های حرکتی نظیر آیفون ۱۰ بهره خواهد برد تا بدین شکل، بتوان در محیط آی‌او‌اس جابه‌جا شد.

در رابطه با آیفون‌های دیگر اپل اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما مدتی پیش اعلام شد که در سال آینده میلادی، کوپرتینویی‌ها حداقل از یک گوشی با سه دوربین در قاب پشتی رونمایی خواهند کرد؛ لنز سوم به‌منظور بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال مورد استفاده خواهد گرفت یا می‌تواند عملکرد دوربین را در شرایط نوری نامناسب بهبود دهد و در تشخیص عمق تصاویر برای ثبت عکس پرتره تأثیرگذار باشد.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

نشانه های سردرد

نشانه های مهم سردرد شدن را بشناسید

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز :ممکن است هنگام ابتلا به سردرد یکی از علائم خطرساز را داشته باشید، در این حالت احتمالا سردرد شما وارد مرحله خطرناکی شده است.

روزانه صدها نفر از مردم به سردرد دچار می‌شوند، اما گاهی اوقات سردرد می‌تواند نشانه قرار گرفتن شما در وضعیت هشدار باشد.

شایع ترین سردردها عبارتند از سردرد تنشی، میگرن، خوشه‌ای و هورمونی، سردردها همچنین می‌توانند ناشی از سرما خوردگی و آنفولانزا، آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب و اختلال گیجگاهی فک باشند، این اختلال با تاثیرگذاشتن بر عضلات فک و مفاصل میان فک و جمجمه موجب ایجاد سردرد می‌شود.

به محض مشاهده هر یک از این علائم فرد مبتلا به سردرد باید نسبت به دریافت مراقبت‌های خاص پزشکی اقدام کند.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

خوردن گوشت قرمز

چگونه خوردن گوشت قرمز را ترک کنیم؟

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز : علاقه مندان به مصرف گوشت قرمز، کمتر از کسانی که به مصرف هیچ گونه محصول حیوانی علاقه ای ندارند، دچار فقر مواد غذایی از جمله ویتامین ب ۱۲ می شوند.

حذف گوشت از رژیم غذایی اگر به درستی انجام نشود، عواقب جدی سلامت را به همراه دارد و بنابراین توصیه متخصصان تغذیه بر این است که متوقف کردن مصرف گوشت باید هوشمندانه و در قالب یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

مصرف متعادل تخم مرغ: تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین حیوانی است. شما می توانید اگر گوشت قرمز مصرف نمی کنید و در صورتی که دچار کلسترول بالا نیستید، روزانه از مزایای این ماده غذایی سود ببرید. هنگام خرید تخم مرغ، سعی کنید که نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.

احتیاط در مصرف لبنیات: بسیاری از افرادی که از مصرف گوشت پرهیز می کنند، علاقه وافری به مصرف محصولات لبنی دارند. با این حال نوع پرچرب این محصولات، مضرتر از آنچه شما تصور می کنید، هستند و باعث اختلالات هضم می شوند. نوع کم چرب و یا بدون چربی محصولات لبنی را انتخاب کنید و یا سراغ شیرهای گیاهی مانند شیرسویا و یا شیر بادام بروید.

کاهش مصرف فراورده های تصفیه شده: اشتباه بزرگ اکثر افرادی که به مصرف گوشت علاقه ای ندارند، مصرف بیش از حد آرد است. مصرف آردهای تصفیه شده ضمن این که شما را دچار اضافه وزن فوری می کند، عاملی برای ابتلا به سوء تغذیه است. به جای مصرف آرد سفید موجود در شیرینی ها، کوکی ها و یا انواع نان ها و ماکارونی، می توانید سبزیجات، سالاد و یا آب سبزیجات را انتخاب کنید تا از این طریق ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر کافی را دریافت نمایید.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

انواع دمنوش

دمنوش هایی که برای بدن شما مفید هستند + نام دمنوش های مفید

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : نوشیدن یک چای گرم پس از یک روز کاری سخت، چیزی است که کمتر کسی می‌تواند آن را رد کند. معمولا وقتی کسی ناراحت و یا دچار مشکلی است، نوشیدن چای، او را تا حدی آرام می‌کند. البته بیشتر مردم به نوشیدن چای‌های سیاه و یا سبز عادت دارند و این دمنوش‌ها فوایدی چون بالا بردن سوخت و ساز بدن تا ضدپیری دارند. اما دمنوش‌های دیگری نیز وجود دارد که فواید متعدد دیگری به همراه دارند.
دمنوش‌های گیاهی فواید بسیاری، از آرام کردن سیستم عصبی گرفته تا بالا بردن انرژی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

دمنوش دارچین
این ادویه برای کنترل قند خون بسیار مفید است و آن را در حالت متعادل قرار می‌دهد. دارچین حتی می‌تواند اشتیاق به مصرف شکر را بسیار کم کند و همچنین برای حال روحی بسیار خوب است. می‌توانید همراه با چای سیاه، آن را دم کنید و یا خود دارچین را به تنهایی در آب جوش ریخته، دم کرده و مصرف کنید.

دمنوش بابونه
بابونه گیاهی بسیار آرام بخش است و مصرف آن در شب، خواب آرام و راحتی برایتان فراهم می‌کند.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

ضررهای برنج مانده

برنج مانده را به هیچ عنوان نخورید!


گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز :اگر از کسانی هستید که برنج زیادی درست می کنید و هربار برنج می ماند و برنج پخته مانده را در وعده ی بعدی مصرف می کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

هرگز برنج پخته مانده را مصرف نکنید!

غذای مانده در سرسفره های ایرانیان از اتفاقات رایج است که به دلایل مختلفی ممکن است غذا باقی بماند که از دلایل اصلی آن می توان به عادت بانوان ایرانی به زیاد پختن غذا اشاره کرد. از آنجایی که برنج از مواد غذایی اصلی سفره های ما ایرانیان به شما می رود اتفاق ماندن غذا بر سر برنج هم می آید و بسیاری از افراد برنج مانده را نگه می دارند و در وعده ی بعدی مصرف می کنند. مصرف برنج پخته مانده اشتباه بزرگی است که ممکن است خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کنند به همین دلیل دانشمندان توصیه می کنند که هرگز برنج پخته مانده را مصرف نکنید!

باید دقت داشت که هرگز نباید برنج پخته شده که در فضای آزاد به مدت چندین ساعت مانده است را مصرف کرد چرا که در برنج مانده، باکتری به نام “باسیلوس سرئوس” رشد می کند که خطرناک است.

مواد سمی حاصل از این باکتری موجب گرفتگی عضلات اسهال و تهوع شدید می شود.

مضرات برنج پخته مانده

آشنایی با باکتری خطرناک باسیلوس سرئوس در برنج پخته مانده

مسمومیت غذایی باسیلوس سرئوس یک توصیف کلی است همچنین دو نوع مشخص از گونه های بیماری ایجاد شده توسط دو متابولیت مشخص ایجاد می گردد.

گونه ی اسهالی بیماری بوسیله ی پروتئینی با وزن مولکولی بالا ایجاد می شود در حالیکه بنظر می رسد نوع استفراغ آور بیماری توسط پپتید مقاوم به حرارت با وزن مولکولی کم ایجاد می شود.

** طبیعت بیماری :

نشانه های بیماری ایجاد شده توسط باسیلوس سرئوس اسهالی و مسمومیت غذایی ناشی از آن، مشابه نشانه های مسمومیت غذایی کلستریدیوم پرفریژینس می باشد.

اولین نشانه ها، اسهال آبکی، دردهای ماهیچه ای شکمی، و درد حاصله بمدت ۱۵ – ۶ ساعت پس از مصرف غذای آلوده می باشد.

استفراغ ممکن است همراه با اسهال باشد. اما استفراغ نسبتا شایع تر است. در بیشتر مواقع نشانه ها در مدت ۲۴ ساعت بروز می کند. نوع تهوع آور مسمومیت غذایی به کمک نشانه های تهوع و استفراغ طی زمان ۰٫۵ تا ۶ ساعت پس از مصرف غذای آلوده، شناسایی می گردد.


  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

بیماری لنفوم چیست

درمورد بیماری لنفوم چه میدانید؟/ همه چیز در مورد بیماری لنفوم

روه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : لنفوم (به انگلیسی: Lymphoma) گروهی از تومورهای یاخته‌های خونی است که از لنفوسیت‌ها به وجود می‌آید. گاهی واژهٔ لنفوم تنها به تومورهای سرطانی اشاره دارد و به همهٔ تومورها اطلاق نمی‌شود.

نشانگان این بیماری شامل این موارد هستند: بزرگ شدن غدد لنفاوی که معمولاً بدون درد هستند، تب، تعرق، خارش، کاهش وزن، احساس خستگی و دیگر علائم. تعرق معمولاً در شب صورت می‌گیرد.

علائم لنفوم کدامند؟

در اکثر موارد اولین علامت لنفوم بزرگی و تورم یک یا چند غده ی لنفاوی می باشد. این غدد متورم ممکن است از زیر پوست قابل لمس باشند واغلب بدون درد می باشند. این علامت بیشتر در غدد لنفاوی گردن، کشاله ی ران، زیر بغل یا معده دیده می شود.

غدد لنفاوی عمقی تر بدن نیز ممکن است متورم شده و سبب ایجاد علائمی شوند به عنوان مثال: تورم غدد لنفاوی اطراف ریه ها می تواند سبب سرفه یا اختلالات تنفسی شود.

علائم دیگر لنفوم عبارتنداز:

• تب
  کاهش وزن
 تعریق شبانه به گونه ای که لباس های بیمار خیس می شود.

تمامی این علائم می توانند به دلیل اختلالات دیگری غیر از لنفوم نیز ایجاد شوند ولی در صورتی که فرد این علائم را در خود مشاهده کرد باید به پزشک  خود اطلاع دهد.

انواع لنفوم

– لنفوم هوچکین

– لنفوم هوچکین

تغذیه در لنفوم, لنفوم روده چیست

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

کباب ترکی با مرغ

روش درست کردن کباب ترکی با مرغ + مواد لازم

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ,طرز تهیه دونر کباب

روش های پخت کباب ترکی با مرغ

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز : یکی از معروفترین غذاهای ترکی که البته مدتی هست داخل کشور خودمان هم خیلی خیلی معروف شده و به شدت طرفدار پیدا کرده است، دونر کباب یا همون کباب ترکی مشهور هست. این غذای خوشمزه که معمولاً با گوشت قرمز گوساله یا گوشت مرغ یا مخلوطی از هر دو تهیه می شود به این صورت است که فیله های گوشت را به سیخ بلند و به صورت فشرده به سیخ می کشند و به صورت عمودی در حال چرخیدن در مجاورت شعله مستیقم، کباب می کنند.

دونر در ترکی به معنای چرخنده و گردان هست. لایه های رویی که سرخ می شوند را با کمک یک کاتر یا چاقوی تیز برش می زنند و بعد تکه های گوشت را با سسی که مخلوطی از سبزیجات هست مخلوط کرده و در نان های مدیترانه یا نان مخصوص دونر قرار می دهند. با همه این تفاسیر این غذا را می توانیم داخل خانه هم درست کنیم و از تهیه اش هم لذت ببریم. اگر علاقه مند هستید تا با تهیه این غذای خوشمزه بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

دلمه هویج

آموزش طرز درست کردن دلمه هویج + مواد لازم


طرز تهیه دلمه هویج

درست کردن دلمه هویج,نحوه درست کردن دلمه هویج

طرز تهیه دلمه هویج، گاهی کمی تنوع لازم است

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز :دلمه، انواع متفاوتی دارد که هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه دلمه هویج را آموزش دهیم. امیدواریم که لذت ببرید.

میزان سرو: ۶ نفر

مواد لازم برای دلمه هویج :

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

خورشت گردن گوسفند

طرز تهیه خورشت گردن گوسفند با آلو + مواد لازم


طرز پخت خورش گردن گوسفند با آلو,نحوه پخت خورش گردن گوسفند با آلو

پخت خورش گردن گوسفند با آلو

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز : خورش گردن گوسفند، غذایی بسیار لذیذ است و وجود آلو در این خورش خوشمزگی آن را دو چندان می کند. با گوشت گردن، غذاهای خوشمزه زیادی می توان تهیه کرد و شما در این مقاله با طرز تهیه یک نوع خورش گردن گوسفند با آلو آشنا خواهید شد.

به جرأت می توان گفت که لذیذترین قسمت گوشت گوسفندی گردن آن است و با آن می توان خوشمزه ترین غذاها مانند خورش ماست مخصوص اصفهان، چلو گوشت مجلسی، و انواع خوراک را تهیه کرد. گوشت گردن گوسفند یکی از قسمت های مقوی و کم چرب است که حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ و پروتئین مفید برای بدن بوده و از نرمی و طعم عالی نیز برخوردار است. گوشت گردن گوسفند را می توان در انواع خورش استفاده نمود. یکی از خورش های خوشمزه و مجلسی، خورش گردن گوسفند با آلو است که به عنوان نهار یا شام و در میهمانی ها سرو می شود. در این مقاله شما را با طرز تهیه این خورش و خواص بی نظیر آن آشنا می کنیم.

این غذا برای ۳ نفر مناسب است، زمان آماده سازی مواد ۱۵ دقیقه، و زمان انتظار و پخت حدود ۲ ساعت است.

مواد لازم برای تهیه خورش گردن گوسفند با آلو :

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

ماست قالبی

آموزش طرز تهیه ماست قالبی + مواد لازم

طرز تهیه ماست قالبی

درست کردن ماست قالبی,مواد لازم برای تهیه ماست قالبی

طرز تهیه ماست قالبی

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز :

مواد لازم برای تهیه ماست قالبی :

 ماست یک لیوان و نیم
خامه صبحانه دو قاشق
پودر نعنا خشک مقداری
 پودر گل محمدی  مقداری
پودر شوید خشک مقداری
نمک به میزان لازم
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
آب برای حل کردن ژلاتین یک سوم لیوان
آب لبو چند قطره به دلخواه

طرز تهیه ماست قالبی :

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

پیراشکی

طرز تهیه پیراشکی شویدی + مواد لازم


نحوه درست کردن پیراشکی شویدی

گروه آشپزی مجله اینترنتی ائویمیز: پیراشکی غذایی خوشمزه و مناسب جشن تولدها و مسافرت و پیک نیک است. در اینجا طرز تهیه پیراشکی شویدی را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای پیراشکی شویدی :

 آرد الک شده ۴٫۵ پیمانه
 تخم مرغ ۲ عدد
 شیر ولرم ۱ پیمانه
پودر خمیر ترش ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع یک دوم پیمانه + به میزان لازم
شوید خشک شده ۳ قاشق سوپخوری
کنجد به میزان لازم
پیاز نگینی خردشده ۱ عدد
فیله مرغ خردشده ۵ عدد
پنیر موتزارلا ورقه ای ۱۰۰ گرم
قارچ خردشده ۲۵۰ گرم
سس قرمز ۲ قاشق سوپخوری
فلفل دلمه ای قرمز خلالی خردشده یک دوم عدد
فلفل ۱قاشق چایخوری
زردچوبه یک دوم قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پودر کاری ۱ قاشق چایخوری

روش پخت پیراشکی شویدی :

۱ عدد تخم مرغ را داخل کاسه ای ریخته و با استفاده از چنگالی بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. بعد شیر ولرم را به آن افزوده و با همزن دستی مخلوط کنید.

پودر خمیر ترش، یک دوم پیمانه آب ولرم و شکر را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه در محیط گرم بگذارید تا استراحت کند. بعد آن را به مخلوط شیر بیفزایید و با همزن دستی مخلوط کنید. سپس آرد و ۱ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کرده، نیمی از آن را به تدریج به مخلوط شیر اضافه کنید. بعد یک دوم پیمانه روغن مایع را بریزید. بعد دوباره بقیه مخلوط آرد را به تدریج افزوده و ورز دهید تا مواد جمع شده و به صورت خمیری درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد.

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

مدل مو

رنگ مو ، مدل موی سال ۲۰۱۹



ائویمیز

رنگ مو به رنگدانه های فولیکول مو گفته می شود که از دو نوع ملانین به نام های یوملانین و فیوملانین تشکیل می شود . اساسا هر چقدر که مقدار ملانین بیشتر باشد

کمک به تیره تر شدن مو می کند و چنانچه این مقدار کمتر باشد رنگ مو به سمت روشن تر پیش می رود . و نکته قابل توجه درباره ملانین ها این است

که در طول زمان تغییر رنگ پیدا می کند و عدم تولید کافی ملانین باعث سفید شدن موی بدن می شود ، همچنین فولیکول های موی یک شخص می تواند

از یک رنگ هم بیشتر باشد . به دلیل اهمیت زیاد مو و تاثیر بسیار زیاد بر روی چهره شرکت های بزرگی وارد عرصه شده و دست به تولید رنگ های طبیعی و مصنوعی

برای مو شده اند و ما هم برای شما چند مدل رنگ موی زنانه را آماده کرده ایم تا نهایت استفاده را از این رنگها و تصاویر مربوط به رنگ مو و مدل در این قسمت از سایت خانواده آکاایران ببرید.

رنگ مو 2015,رنگ مو سال 2015,مدل رنگ موی 2015 رنگ مو

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

طراحی ناخن

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

مدل مانتو

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

زنان باردار

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

بی بی چک

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

خودروی کامپکت برقی

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

خوردن شیر بادام

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

رول پنیری

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

دانستنی های بارداری

  • محمدرضا تقی زاده
  • ۰
  • ۰

آموزش آشپزی

  • محمدرضا تقی زاده